مقالات آموزشی

توجه به ۵ مزیت روابط عمومی دیجیتال به جز کسب لینک

مفید بود؟

روابط عمومی دیجیتال یکی از مؤثرترین و کارآمدترین ابزارها برای ایجاد لینک است؛ اما کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما به جز این مورد چه مزیت‌هایی را می‌توانند کسب کنند؟ روابط عمومی دیجیتال یکی از مؤثرترین و کارآمدترین شیوه ها برای کسب لینک‌ها از وب‌سایت‌های معتبر و نشریات مرتبط در حوزه مرتبط، در سطح وسیع است. هنگامی‌که شما یک کمپین بزرگ مبتنی بر داده

را با ارائه یک مطلب قوی و باکیفیت اجرا می‌کنید، کسب ده‌ ها لینک از این طریق دور از انتظار نیست. در صورتیکه نتیجه بسیاری از شیوه ها بازاریابی دیجیتال تنها منجر به کسب به یک لینک می‌شوند.

 

با وجود این، تنها دلیل استفاده از روابط عمومی دیجیتال که باید از تاکتیک‌های اصلی شما در استراتژی دیجیتال باشد، کسب لینک‌ها نیست. لینک‌ها ممکن است یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربرد روابط عمومی دیجیتال باشند، زیرا برای کسب لینک مطالب داستانی ارائه می‏دهید و از استراتژی‌های سئو خود پشتیبانی کنید. اما استفاده از روابط عمومی دیجیتال فقط برای کسب لینک اشتباه است. روابط عمومی دیجیتال مزایای بیشتری علاوه بر لینک‌ها دارد. یک کمپین روابط عمومی موفق باید فراتر از کسب لینک برای شما عمل کند.

روابط عمومی دیجیتال به جز کسب لینک چه مزایایی دارد؟

با اینکه لینک‌ها به عنوان یکی از معیارهای اصلی موفقیت هر کمپین بازاریابی هستند، اما سایر معیارهایی هم وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‏توانید عملکرد کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید. شناخت بیشتر مزایای روابط عمومی دیجیتال می‌تواند به شما کمک می‌کند تا به سؤالات مشتریان یا کارفرمایان خود در مورد لینک‌های آنفالو شده یا عدم لینک دهی برند منشن شده به راحتی پاسخ دهید.

بنابراین در این مقاله قصد داریم پنج مزیت روابط عمومی دیجیتال را که به جز کسب لینک‌ها هستند، به شما ارائه دهیم.

1. در حالی که مخاطب شما در حال استفاده از محتوا است، همیشه در مقابل مخاطبان خود حضور پر رنگ داشته باشید

بخش مهم اجرای یک کمپین روابط عمومی دیجیتالی مؤثر، شناخت مخاطبان شما و محل حضور آنلاین آن‌ها است. وقتی نسبت به این موضوعات شناخت درستی داشته باشید، احتمالاً هم مطالب و جاهایی را مشاهده خواهید کرد که کاملاً با ویژگی‌های مخاطبان مطابقت شما دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما کمپین‌هایی را برای یک خرده فروش حوزه مد اجرا می‌کنید. در حالی که شما به احتمال زیاد راهنمای سبک‌ها را اجرا نمی‌کنید، اما ممکن است به افراد مشهور، ترند ها یا موضوعات مشابه دسترسی داشته باشید. ممکن است هدف اصلی شما کسب لینک‌ها برای رشد جستجوی ارگانیک باشد؛ اما قرار دادن نام شما در مطالبی که مخاطبان هدف شما در نشریات اصلی و مهم در حال مطالعه آن‏ها هستند و به دنبال خرید هم نیستند، می‌تواند مفید باشد.

خوب است بخوانید: هیچ قاعده کلی و جهان شمول در بازاریابی محتوا وجود ندارد

یکی از مشتریان شما در حال خواندن مقاله ای در Cosmopolitan، Glamour Magazine یا نشریه ای مشابه است و کمپین و برند شما را که در آن به عنوان تولید کننده محتوا معرفی شده است، می‌بیند. حتی اگر آن‌ها هنوز قصد خرید ندارند، اما برای ماندگاری شما در ذهن آن‌ها به عنوان یک برند آشنا، عالی است. وقتی مشتریان شما شروع به ارتباط با شما می‌کنند شما نه تنها یک خرده فروش هستید، بلکه یک برند هستید که موجب سرگرمی آن‌ها می‏شوید، به آن‌ها اطلاعات می‌دهید و می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید به طوری که در نهایت موجب ارتباطات قوی‌تر می‌شوید. این امر اغلب به طور غیرمستقیم منجر به وفاداری به برند و افزایش فروش می‌شود.

2. هدایت ترافیک کلیک هدفمند برای بازاریابی مجدد

این گزینه ممکن است کمی گول زننده باشد، اما دلیل اصلی اشتیاق متخصصان سئو به کسب لینک‌ها این است که آن‌ها عامل اصلی رتبه بندی هستند. هنگام برگزاری جلسات ایده پردازی برای ارائه مفاهیم کمپین‌ها، باید در مورد کسب لینک‌ها هم ایده داشته باشید. رتبه بندی عاملی است که یک روزنامه نگار به کمپین شما لینک می‌دهد و یا فقط بدون لینک برند شما را منشن می‌کند.

در واقع نتیجه کسب لینک چیزی ارزشمند است که آن را تبدیل به بخش اصلی مقاله روزنامه نگار می‌کند. لینک‏ها باعث افزایش ترافیک کلیک می‌شوند و هنگامی‌که آن‌ها در نشریات مرتبط با موضوع قرار می‌گیرید، افزایش ترافیک دقیقاً مرتبط با کاربرانی است که به احتمالاً زیاد مشتری شما خواهند شد.

ممکن است دور از انتظار باشد که کاربران به دلیل تعامل با کمپین روابط عمومی دیجیتالی خود اقدامی انجام دهند و به مرحله فروش یا پرس و جو وارد شوند، اما یک اقدام منطقی این است که مخاطبان را به لیست‌های بازاریابی مجدد خود اضافه کرده و آن‌ها را شبکه های اجتماعی یا شبکه های نمایش هدف قرار دهید. این کار موجب افزایش اقدام و تعامل بیشتر با آن‌ها می‌شود.

3. ایجاد تعامل اجتماعی و انجام مکالمات آزاد

دارایی‌های تبلیغاتی روابط عمومی دیجیتال، معمولاً منابع و فرصت‌های مناسبی برای ایجاد تعامل در رسانه های اجتماعی و انجام گفتگوی آزاد با مخاطبان هدف شما هستند. تمام بازاریابان می‌دانند که موفق‌ترین تعامل اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که یک برند واقعاً مخاطبان  هدف خود را بشناسد و امکان انجام گفتگوها و به اشتراک‌گذاری نظرات آن‌ها را داشته باشد.

فرض کنید شما شروع به اجرای یک کمپین بازاریابی کرده‌ اید به طوری که این کمپین موجب مقایسه شهرها یا کشورها با یکدیگر می‌شود یا حتی مطالب آن با یک عنوان داغ را می‌شوند. تمام این شیوه ها برای ایجاد گفتگو در بین فالوورها و شاید مهمتر از آن، برای ایجاد تعامل با آن‌ها است. گفتگو و تعامل با مخاطبان به شناخت مخاطبان و به اشتراک گذاشتن کمپین‌های مرتبط با علایق و نظرات آن‌ها بستگی دارد. وقتی دقیقاً به این هدف دست یافتید، شبکه اجتماعی به کانال دیگری برای ارتقا ارزش شما تبدیل می‌شود.

 

4. از طریق قرار دادن پروفایل خود در بخش بالای مطلب، به برند خود اعتبار دهید

روابط عمومی دیجیتال راهی فوق العاده برای ارائه جذاب و پر سر صدای مطالب شما است. این که شما بتوانید لوگوها را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید، می‌توانید اعتبار فوق العاده ای کسب کنید، به ویژه اگر در صنعتی فعالیت می‌کنید که اعتماد نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها دارد یا برای یک نام تجاری جدید و ناشناخته فعالیت می‌کنید. این یک روش ساده برای ارتباط است؛ اگر یک برند توسط نشریات درجه یک پوشش داده شود، این کار بسیار عالی است و حس اعتماد را ایجاد می‌کند.
اگر می‏خواهید برای کمپین‌های خود سطح بالایی از پوشش مطالب داشته اید، نگران نحوه استفاده از این روش برای افزایش ارزش و نشان دادن اعتبار خود نباشید. هم از طریق پوشش در صفحه ” نشریات” و هم از طریق ارائه موارد متمایزتر از لوگوها این شیوه امکان‌پذیر است.

 

5. نام تجاری خود را به مخاطبان جدید و مرتبط معرفی کنید

در فضای آنلاین که به طور فزاینده ای رقابتی است، ممکن است معرفی شما به مخاطبان جدید به ویژه مخاطبان هدف جدید هزینه زیادی داشته باشد، اما این مورد یکی دیگر از مزایای روابط عمومی دیجیتال است که اغلب فراموش می‌شود. شناخت برند اغلب از طریق روابط ایجاد می‌شود.

اگر شما یک روزنامه نگار بودید، آیا برند یک تولیدکننده را در یک کمپین وسیع معتبر می‌دانستید؟ ارتباط عامل اصلی موفقیت اکثر کمپین‌های روابط عمومی دیجیتال است. وقتی بتوانید محتوایی را که واقعاً مخاطبان هدف شما خواهان آن هستند، به آن‌ها ارائه دهید و امکان مشارکت با آن‌ها را از طریق مکالمات فراهم کنید، آن‌ها را بشناسید، می‌توانید مزایایی فراتر از ایجاد لینک را کسب کنید.

نتیجه گیری

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که کسب لینک‌های مناسب یک بخش مهم در هر استراتژی سئوی موفق است. این مقاله فقط به دنبال دیدگاه وسیع‌تر و شناخت بهتر در مورد نحوه کاربرد روابط عمومی دیجیتال برای کسب ارزش‌هایی فراتر از KPI ها و دستیابی به اهداف اصلی، برای ذینفعان شما بوده است.

کمپین‌هایی وجود دارند که با نصف هزینه و با یک کمپین PPC بهینه سازی شده، ثبت نام یا فروش را در وب‏سایت خود به حجم قابل توجهی رساندند. این جمله به این معنا نیست که این مزیت‌ها در هر کمپینی وجود دارند. وقتی بتوانید ارزشی را فراتر از لینک‌ها ارائه دهید، نشان می‏دهید که تأمین بودجه و خرید توسط مشارکت کنندگان در سایر زمینه های یک برند بسیار ساده تر از فعالیت تیم سئو است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.