میکروبلاگینگ چیست؟
هر چند وبلاگ نویسی را میتوان یکی از موثرترین شیوههای بازاریابی برای وبسایت، نامید؛ امروزه تغییری اساسی، باعث شده است که محتوا نویسان، شگرد جدیدی را جایگزین وبلاگنویسیهای قدیمی، طولانی و قالببندی شدهی خود نمایند؛ که از آن با عنوان میکروبلاگینگ یا وبلاگ نویسی کوچک یاد میشود.
در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله با عنوان استراتژی بازاریابی محتوا را مطالعه نمایید.
مقایسهی میکروبلاگینگ با وبلاگ نویسیهای قدیمی
تولید محتوای میکروبلاگ، از حیث کوتاهتر بودن محتوا و بهرهگیری از فایلهایی با سایزهای فشرده، با وبلاگ نویسیهای قدیمی فرق دارد. وبلاگ نویسی کوچک، به کاربران امکان به اشتراک گذاریِ محتواهایی تک عکس با جملاتی کوتاه و لینکهای ویدیویی را میدهد. یک میکرو پست کوچک و صریح، میتواند در اکثر مواقع، ولی نه همیشه، به عنوان منبع اصلی تولید محتوا برای وبلاگ، جایگزین روشهای سنتی وبلاگ نویسی گردد.
پس از گوشزد نمودن این نکته، این امر را نیز باید افزود که میکروبلاگینگ حتی از مزایایی به مراتب بزرگ تر هم برخوردار است؛ و اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید، یک میکرو پست، حتی با وجود اینکه معمولا به 200 کلمه هم نمیرسند، میتوانند حاوی پیامی فراتر از خود محتوا باشد. این امر، به این معناست که همچنان باید کلیدواژهها و بهینه سازی پستها را در هنگام نگارش میکرو پست، لحاظ نمود.
بر خلاف شیوههای قدیمی و مرسوم وبلاگ نویسی، میکروبلاگینگ به طور معمول حاوی مطالبی ساده مانند ” در ذهن شما چه میگذرد؟” و یا “من الان مشغول انجام چه کاری هستم؟” میباشد. در صورتی که روند وبلاگ نویسی کوچک، به درستی در سایتها انجام شود، خود به خود موجب کمک به جلب آگاهی عموم مردم به برند شما شده، ترافیک سایت شما را افزایش میدهد.
هدف میکرو پست بر آن است که مشتریان و یا ارباب رجوع بالقوه را متوجه آنچه در لحظه درون بیزینس شما رخ میهد، بنماید. از جمله مزیتهای دیگر تولید محتوای میکرومحتواهایتابلاگ، در فروش و بازاریابی محصولات شماست؛ یا اینکه شما را در جریان بازخوردهای ارباب رجوع و مشتریان، قرار می دهد. مخاطبین سایتهای میکروبلاگینگ شما، میبایست مشتریان کنونی، دائمی و بالقوهی شما باشند.
چگونه میکروبلاگ و میکرو پست خودم را بسازم؟
وقتی در حال برپایی میکروبلاگِ خود هستید، این را به خاطر داشته باشید که باید تا حداکثر امکان بیشترین اطلاعات را دربارهی خودتان و بیزینستان، شرح دهید. هدف از اینکار این است که مشتریان حال حاضر و مشتریان بالقوهی شما، قادر باشند اطلاعات بیشتری دربارهی شما و محصولاتتان کسب نمایند و در جریان خدماتی که عرضه میدارید، قرار بگیرند.
علاوه بر این، به دنبال کنندگانتان اجازه دهید تا دربارهی محصول و خدمات شما، بازخورد بدهند. این بهترین روش برای تداوم ارتباط شما با مخاطبانتان است. مخاطبین خود را به لایک کردن، ریبلاگ نمودن و دنبال کردن محتوا هایتان، تشویق نمایید.
با این روش میتوانید خودتان و بیزینس/برند منحصر به فردتان را بر سر زبانها بیاندازید. این را بر ذهن خود حک کنید که میکروبلاگینگ تماما به اجتماعی بودنتان بستگی دارد، بنابراین کاربرانی را که دربارهی موضوعات مشابه با شما، وبلاگ مینویسند، دنبال نمایید. هدف نهفته در این شیوه، این نیست که شما با آسودگی خاطرِ تمام، عقب نشسته و در کمال آرامش منتظر بمانید که طرفداران شما به سویتان بیایند. چرا که اینکار صرفا آب در هاون کوبیدن است و شانس موفقیت شما را تقریبا به صفر میرساند. شما میبایست دائما در جامعه هدف وبلاگ نویسیِ خود فعال بمانید؛ تا نه تنها به طرفداران بالقوهی خود برسید، بلکه توجه دنبال کنندگانتان را نیز، به خود جلب نمایید.
به شما پیشنهاد می کنیم مقاله با مراحل چگونگی نوشتن یک مقاله تحقیقاتی خوب آشنا شوید را مطالعه نمایید.
هنگامی که قصد انتخاب موضوعی برای بحث را دارید، حتما این امر را به خاطر بسپارید که نباید دائما حرف بیزینس و محصولات خود را پیش بکشید. با وجود اینکه قصد شما از وبلاگ نویسی کوچک، در واقع منفعت رساندن به تجارتتان است، به یاد داشته باشید که مردم خوششان نمیآید دائما چیزی به آنها “فروخته” شود. کمی ساختارهای محتوای خود را درهم بشکنید.
اجازه دهید طرفدارانتان مطالب جالب و طنز بخوانند تا همین امر، باعث جلب علاقمندی آنها در خواندن بیشترِ پستهای شما، گردد. به علاوه، شما میتوانید در این سایتهای میکروبلاگینگ، انواع عکسها و ویدیوها را پست نمایید. حین پست کردن عکس یا ویدیو در میکرو پست خود، نوشتن متنی کوتاه، به همراه چند تگ را آویزهی گوش نمایید. از این طریق، میکرو پستهای شما، بهتر در نتایج موتورهای جستجو به نمایش در خواهند آمد.
رازهای تولید محتوای میکروبلاگ
با پیروی از این نکات مربوط به تولید محتوای میکروبلاگ، بیشترین بازده را از میکرو پستهای خود، دریافت نمایید:
• میکروبلاگ شخصی خود را از میکروبلاگ تجاریتان، جدا کنید.
• حین نگارش محتوای پست خود، حتما از کلیدواژهها استفاده نمایید.
• محتوای خود را کوتاه نگه دارید، به خاطر داشته باشید که پستهای میکروبلاگینگ باید پیرامون 200 کلمه را شامل شوند.
• میکرو پستهای شما، میبایست مربوط به زمینهای باشند که در آن تخصص دارید.
• مقابل کلیدواژههای خود از هشتگهایی (#) استفاده کنید که به طور خلاصه، گویای محتوای پست شما باشند.
• سعی کنید هر روز، محتویاتی در میکروبلاگ خود منتشر نمایید. تداوم در پست گذاشتن کلید میکروبلاگینگ است.
• هنگام انتخاب نام کاربری خود، سعی کنید نامی گویا و پرمفهوم بر گزینید.
• به همین شیوه، میکرو پستهای خود را ادامه دهید تا متوجه پیشرفت آن شوید.
شرکت رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا سئو شده و با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا شما را در این مسیر یاری می کند
برترین سایتهای میکروبلاگینگ
1- توییتر
2- تامبلر
3- فرند فید
4- پلارک
5- فیسبوک
6- هیلو
7- آیدنتی.کا
8- دی پی تی
9- نیوزواین
10- فلَتر