مقالات آموزشی

نکاتی برای نوشتن صفحه سوالات متداول وب سایت

مفید بود؟

نحوه نوشتن صفحه FAQ برای وب سایت خود

در نحوه نوشتن صفحه سوالات متداول بسیاری از کارهای سنگین را در وب سایت شما انجام می دهند. آنها یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن مشتری جدید ، بستن فروش و صرفه جویی در وقت برای پاسخ دادن به  تکراری هستند.

امروزه بسیاری از افراد فراموش میکنند که لیستی از صفحه سوالات متداول را به سایت های خود اضافه کنند. این افراد نمی دانند که این لیست در وب سایتشان چه تاثیری دارد.

در ادامه ما به شما راهنمایی میکنیم که چگونه یک صفحه سوالات متداول خوب و منحصر به فرد بنویسید. ادامه مطلب را بخوانید!

سوالات متداول به چه معناست؟ 

صفحه ای در یک وب سایت است که سریع به سوالات مشتری پاسخ می دهد. شما در این مطلب نوشتن سوالات متداول را به بهترین روش یاد می گیرید. ایده این است که پاسخ ها کوتاه و مستقیم باشد تا افراد به سرعت اطلاعات پیدا کنند.

بخش FAQ در وب سایت شما چه فایده ای دارد؟

اگر وقت شما در پاسخ به نامه های الکترونیکی یا سوالات شبکه های اجتماعی به هدر می رود و شما نگران آن هستید صفحه سوالات متداول برای شما یک خبر خوب است شما در صفحه سوالات متداول وقت زیادی به هدر نمی دهید. زیرا این صفحه به سوالات مردم در راجب سایت شما پاسخ می دهد و بسیار کاربردی است. یک صفحه سوالات متداول می تواند صرفه جویی در زمان واقعی باشد. همچنین این صفحه می تواند به جلوگیری از بازگشت هزینه بر و زمانبر در فروشگاه آنلاین شما کمک کند.

صفحه سوالات متداول می تواند به جذب بیشتر مشتری برای سایت فروشگاهی تان کمک زیادی کند. گوگل به شما کمک میکند به سوالات مردم جواب بدهید. شما میتونید سوالت متداول خود را به صورت پرسش و پاسخ بنویسید.

 

در نحوه نوشتن صفحه سوالات متداول صفحه سوالات متداول باعث می شود مردم به شما اعتماد کنند و محصولات شما را بخرند. هرچه بیشتر صفحه سوالات متداول خود را بهتر بنویسید مردم به شما اعتماد بیشتری می کنند همچنین این صفحه به مردم تجربه شما را نشان می دهد پس  در نوشتن یک صفحه سوالات متداول خوب باید تلاش کنید. شما می دانید که مشتری ها به چه چیزی فکر می کنند و قبلاً پاسخی دریافت کرده اید.

یک صفحه نمونه سوالات متداول

در نحوه نوشتن صفحه سوالات متداول سوالات متداول در سایت فروشگاهی شما باعث جلب اعتماد مردم می شود و همچنین مردم با دیدن این سوالات با اطمینان از شما خرید می کنند. این صفحه نمونه سوالات متداول نشان می دهد که ویرایش با Jimdo چقدر آسان است.

آیا بخش سوالات متداول می تواند به سئو کمک کند؟ 

بله! موتورهای جستجو گوگل بسیار کاربردی هستند و مانند وب سایت هایی هستند که پاسخ مناسبی به سوالات متداول شما می دهند. اگر در وب سایت خود به خوبی به سوالات پاسخ دهید ، رتبه موتور جستجوگر شما شروع به افزایش می کند.

 

چگونه تصمیم می گیرید چه سوالاتی را در سوالات متداول خود قرار دهید؟

به سوالات مشتریان خود نگاه کنید

اولین قدم برای نوشتن این است که به سوال های مشتری های خود در به صندوق ورودی ایمیل یا حساب رسانه های اجتماعی خود نگاه کنید که کدام سوالات بیشتر تکرار شده اند و مردم کدام سوال را بیشتر پرسیدند. تردید های مردم راجب خریدشان چیست؟ حال بیایید به سوالات تکرار شده و تردید های مردم راجب محصولات شما پاسخ بدهید. شما با نوشتن این سوالات در وقت خود و دیگران صرفه جویی زیادی میکنید.

به وب سایت های رقبایتان نگاه کنید

اگر تازه کار هستید و تاکنون در ایمیل خود سوالی از طرف مردم دریافت نکرده اید می توانید از سایت های مشابه با سایت خود کمک بگیرید و سوالات مردم را ببینید. هرچه بیشتر به سوالات مردم پاسخ بهتری بدهید مشتری بیشتری کسب می کنید.

به Google و Quora نگاه کنید

در آغاز شروع کردن نوشتن سوالات متداول برای وب سایت خود از Autosuggest Google  استفاده کنید. در این قسمت از گوگل سوالات متداول مردم را مشاهده می کنید و شما میتوانید از این قسمت ایده بگیرید. این ویژگی گوگل به شما کمک زیادی میکند. یکی دیگر از ویژگی های مرورگر گوگل Quora است. در این ویژگی سایتی وجود دارد که سوالات متداول شما را پاسخ گویی می کند. در این سایت  فقط کافی است که موضوع مد نظر خود را تایپ کنید گزینه هایی در راجب موضوع شما می آید و شما می توانید از سوال های آن سایت استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکمیل خودکار Google برای ارائه ایده های متداول

ویژگی تکمیل خودکار Google منبع الهام خوبی برای نوشتن بخش سوالات متداول شما است. فقط شروع به تایپ کنید و ببینید چه چیزی ظاهر می شود. سوالات ممکن است شما را متعجب کند.

نکته: یک سوالات متداول باید شامل چند سوال کلی درباره صنعت یا محصول شما باشد – فقط سوالات مربوط به شما نیست. به عنوان مثال ، اگر کفش مخصوص کودکان می فروشید ، ممکن است سوالاتی مانند “اندازه کفش فرزندم را چگونه اندازه گیری کنم؟” دریافت کنید و به این ترتیب افرادی که درباره کفش های کودکان تحقیق می کنند ، محتوای شما را پیدا می کنند ، حتی اگر هنوز از محصولات شما اطلاعاتی نداشته باشند، اکنون مشتری جدیدی پیدا کرده اید.

 

نمونه ای از پاسخ سوالات متداول که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود

پاسخ های سوالات متداول بسیار مهم هستند زیرا این پاسخ ها میتوانند نظر مشتری شمار ا عوض کنند و تعداد زیادی مشتری به شما اضافه کنند این پاسخ ها به شما تعداد زیادی مشتری که حتی اسم شرکت شما را نشنیده اند اضافه میکند. اگر شما سوالات متداول مناسب و خوب بنویسید ممکن است گوگل شما را  به عنوان یک منبع اطلاعاتی مورد اعتماد قرار دهد. حتی ممکن است وب سایت شما را در قسمت ویژه ای قرار بدهد.

بله درست است

” نوشتن سوالات متداول خوب بسیار مهم است و کمک زیادی در پیشرفت وب سایتتان میکند ”

نکاتی برای نوشتن یک صفحه FAQ خوب

شما باید برای وب سایت خود دسترسی سریع به سوالات متداول خود بگذارید. مهمتر از همه ، استفاده از صفحه سوالات متداول شما باید از تبلیغ های بیهوده در این زمینه اجتناب کنید و دسترسی به این سوالات ساده و سریع باشد. در ادامه به شما نکاتی برای نوشتن بهترین سوالات متداول می گوییم:

 یک صفحه جداگانه برای نوشتن “سوالات متداول” خود بگذارید و آن را در عنوان مطلب خود بگذارید.

 از دیدگاه مشتری خود سوال بنویسید

 سوال های متداول شما ساده و روان باشند و به صورت پرسش و پاسخ باشند.

 هر چه پاسخ ها کوتاه تر مشتری بیشتر

 به سوال ها کاملاً پاسخ دهید ، فقط به صفحه دیگری پیوند ندهید

 پاسخ های خود را در مورد سوالات با یک “بله” یا “نه” شروع کنید

 از اصطلاحات اصطلاحی اجتناب کنید – مانند صحبت های مشتریان خود بنویسید

در پاسخ های خود کمی شخصیت نشان دهید

1) صفحه را با پرسش و پاسخ بنویسید:

مردم می دانند چه سوالات متداول در حال حاضر چیست ، بنابراین عنوان صفحه خود را عنوان کنید. با خواندن “خوب دانستن” یا “اطلاعات بیشتر” کارها را بیش از حد پیچیده نکنید. گاهی اوقات افراد مکرر را قرار می دهند بخش استفاده در صفحه تماس با آنها ، اما می توانید صفحه خود را ایجاد کرده و در منوی پیمایش وب یا پاورقی وب سایت خود قرار دهید تا یافتن آن آسان باشد.

2) سوالات را در اول شخص بنویسید – از دید مشتری: 

سوال را همانطور که خواننده از شما  می پرسد بنویسید. بنابراین مشتری “من” است و شما ، صاحب وب سایت ، “شما” هستید. پایبندی به این قالب برای خواننده منطقی تر است ، سردرگمی را کاهش می دهد و بیشتر با آنچه مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند مطابقت دارد.

برای مثال:

“آیا می توانم یک گواهینامه هدیه خریداری کنم؟”

بجای

“آیا می توانید یک گواهی هدیه خریداری کنید؟” یا “آیا مشتریان می توانند گواهی هدیه خریداری کنند؟”

3) از قالب پرسش و پاسخ استفاده کنید: 

به نظر واضح می رسد … اما فراموش نکنید که سوالات واقعی را با پاسخ بنویسید. هیچ کس دوست ندارد هنگامی که واقعاً صفحه About یا صفحه بازاریابی شما را دریافت می کند ، فریب داده شود و بر روی FAQ کلیک کند.

4) پاسخ ها را کوتاه نگه دارید:

بعضی اوقات گرفتن سریع جواب سوال شما یک تسکین است. بنابراین اگر می توانید ، پاسخ های یک پاراگراف کوتاه را کمتر از 100 کلمه نگه دارید. اگر قصد فروش دارید یا در جزئیات باورنکردنی غواصی می کنید ، این در صفحه سوالات متداول نیست.

مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و تولید محتوای خوب را نیز بخوانید.

5) پاسخ خود را در مورد سوالات با یک “بله” یا “نه” شروع کنید: 

این کلمات ساده می توانند در وقت افراد صرفه جویی کنند. همچنین ، داشتن پاسخ های قطعی به سوالات (بله / خیر) به نظر اعتماد به نفس و مشروعیت بیشتری دارد.

کدام یک واضح تر و قانع کننده تر است؟

سوال: آیا روی حیوانات آزمایش می کنید؟

پاسخ یک : نه. ما هرگز روی حیوانات آزمایش نمی کنیم.

پاسخ دو : آزمایش حیوانات موضوعی است که ما عمیقاً در بیانیه ماموریت و شیوه های تجاری خود به آن توجه کرده ایم. ما بخشی از برنامه گواهینامه جهش اسم حیوان دست اموز هستیم ، استاندارد طلایی برای صدور گواهینامه بی رحمی ، خسته کننده است ، پاسخ روشنی نیست.

 

6) از اصطلاحات اصطلاحات واضح جلوگیری کنید: 

یکی از دلایلی که سوالات متداول به خوبی کار می کنند این است که با آنچه کاربران قبلاً فکر کرده اند یا می پرسند مطابقت دارد. برای این منظور ، اطمینان حاصل کنید که از واژگان و عباراتی استفاده می کنید که مشتریان شما از قبل می دانند.

مثال: استفاده از زبان عادی

کدام یک واضح تر و قانع کننده تر است؟

پاسخ یک : “آیا کارت های پول پیش پرداخت را صادر می کنید تا به عنوان جایگزین پول نقد برای خریدهای فروشگاه خود استفاده شود؟”

پاسخ دو : “آیا کارت هدیه می فروشید؟”

7) برخی شخصیت ها را نشان دهید:

فقط به دلیل مستقیم بودن بخش FAQ ، خسته کننده نیست. از آن به عنوان فرصتی برای نوشتن با صدای مارک خود (شوخ طبع ، گاه به گاه ، با وقار و غیره) استفاده کنید و حتی برخی از اطلاعات پشت صحنه شرکت خود را به اشتراک بگذارید تا رنگی به محتوای شما اضافه کند. این یک فرصت عالی برای نشان دادن وجود یک انسان واقعی در پشت وب سایت است (شما!) که در مورد مشتریان شما فکر می کند و شخصاً به سوالات آنها پاسخ می دهد.

اگر صفحه سوالات متداول را به وب سایت خود اضافه نکرده اید ، اکنون زمان مناسب برای امتحان آن است! برای نکات بیشتر ، نحوه نوشتن توضیحات محصولاتی را که به فروش می رسانند ، بررسی کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.