مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص Bio حرفه ای اینستاگرام

افراد بعد از دیدن لوگوی چشمگیر و نام کاربری مربوط، نگاهی به بیو یا پروفایل تان می اندازند.

پروفایل متنی است که در صفحه اینستاگرام، زیر لگو قرار می گیرد.

حالا زمان زیادی دارید که تاثیر خوبی بگذارید و برای این کار فقط به چند خط احتیاج دارید.

نوشته های طولانی برای فروش، جایی در بیو یا پروفایل شما ندارند و اغلب فالوئرها را می پرانند تا این که جذب کنند

من روش سیستماتیکی را برای تنظیم Bio پروفایل انتخاب کردم.

یکی از بهترین چیزها در مورد اینستاگرام، سرعت آزمایش ایده ها و دریافت بازخورد در مورد عملی بودن آنهاست.

بیایید به چند نکته ی جدا نشدنی بیو پروفایل اینستاگرام بپردازیم.

دو نکته در نوشتن Bio حرفه ای اینستاگرام

  1. نکات تیک خورده
  2. مختصر بودن بیو

نکات تیک خورده

نکات تیک خورده مشخص باید در پروفایل شما دیده شوند و عبارت های آن بیشتر از یک خط را اشغال نکنند.

بیو باید موجز و خواندنش راحت باشد.

با نکات تیک خورده بازی کنید تا به نکته های شفاف و حرفه ای برسید.

مختصر بودن بیو

چون هر بار فقط روی یک خط تمرکز دارید، انتخابی ندارید مگر این که همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید.

این، کارتان را خیلی راحت تر می کند و مردم می توانند پروفایل اینستاگرام تان را راحت بخوانند.

با این روش، هیچ سردرگمی در مورد صفحه اینستاگرام تان و چرایی بودنش به وجود نخواهد آمد.

به صورت خلاصه، بیو / پروفایل شما در اینستاگرام باید شفاف و با محتوایی که به آسانی و به سرعت دیگران را جذب کند، سازمان پیدا کرده باشد

اسم پروفایل

درست زیر لوگو، اسم پروفایل قرار می گیرد که از اسم صفحه واقعی مجزاست.

می توانید خیلی ساده، اسم صفحه را تکرار کنید؛ مگر این که اسم خاصی در نظرتان باشد؛ مثل: Helping Entrepreneurs Succeed؛ کمک به موفقیت کارآفرینان.

در خط پایین، می توانید یک پیام بازاریابی پرکاربرد داشته باشید.

مثلا اگر من نایکی بودم، می توانستم در این خط بنویسم: just do if فقط انجامش بده.

نکات طلایی نوشتن Bio

بعد از این که به اسم پروفایل و تگ لاین (شعار ثابت) بی نقصی رسیدید، آماده اید که بروید سراغ هسته پروفایل اینستاگرام تان، هر خط در این جا مهم است، پس به دقت توجه کنید.

اولین خط باید در مورد چرایی شما باشد

چرا این برند را خلق کرده اید؟ باید حس کنجکاوی و علاقه ی فالوئرهای احتمالی را که از صفحه تان دیدن می کنند، برانگیزید.

زمان بندی تبلیغ و پست های اینستاگرام برای حداکثر فروش
>>

مثلا ElevateYourMindset این شعار را دارد: «توانمندسازی ذهن های رو به تعالی».

این جمله مستقیم با کسی حرف می زند که من می خواهم به عنوان پایه فالوئرهای اصلی خودم، جذبش کنم.

در ضمن، حسی از یک اجتماع و گروه را بر می انگیزد؛ چون فالوئر احتمالی اگر باور داشته باشد که یک ذهن متعالی دارد، خودش را در این جامعه احساس می کند.

این، حیاتیست و شما می خواهید چیزی در مورد «چرایی» برندتان پیدا کنید که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و خودشان را بخشی از آن احساس کنند.

در گام بعد، روی چیستی خودتان تمرکز کنید

  • کاری که انجام می دهید، چیست؟
  • کاری را که می خواهید مردم انجام بدهند، چیست؟

اگر کالایی را تبلیغ می کنید، باید در مورد آن، رک و راست و صریح باشید.

جمله «آخرین دوره اعتماد به نفس من را بررسی کنید» صریح است و کنجکاوی در مورد این دوره را به روش ساده ای بر می انگیزد.

پروفایل اینستاگرام شما یک جای عالی برای جذب مردم به لینک کالای شماست (البته اگر وبسایتی برای کالای تان راه اندازی کرده باشید).

از این راه خیلی راحت می توانید محصول یا خدمات تان را به پول نزدیک کنیدا

اگر از نشانک انگشت برای اشاره به لینک وب سایت تان استفاده کنید، فراخوان به اقدام بصری و قدرتمندی برای فالوئرهای تان خواهد بود که روی لینک کلیک کنند تا بیشتر در مورد محصولات و خدمات تان بدانند. اگر می خواهید ترافیک را به وب سایت یا قیف فروش تان بکشانید، باید در مورد ساختار بیوخوب فکر کنید.

پست کردن لینک در بیو / پرفایل

و بالاخره، روش پست کردن لینک در بیو اپروفایل حیاتی ست.

مردم باید لینک شما را ببینند و بدانند که دقیقا به همان چیزی که در بیوی شما تبلیغ شده است، می رسند.

اگر کالایی در مورد اعتماد به نفس داشته باشید، واژه «اعتمادبه نفس» باید جایی در URL لینک شما دیده شود.

این یعنی اگر از یکی از لینک های کوتاه کننده مثل بیتلی استفاده می کنید، باید نام کالای تان را در آن URL قرار دهید. هیچ وقت از چیزی مثل bit.ly/2lrKZn5b استفاده نکنید.

مردم تصور خواهند کرد این یکی از لینک های تقلبی ست و هیچ وقت روی آن کلیک نخواهند کرد. لینک باید به این صورت به نظر برسد Bit.ly/Self-Confidence-Tips

سه تا از رایج ترین انواع حساب های اینستاگرامی
>>

شما کنجکاوی آنها را بر می انگیزید، به هدف تان قطعیت می دهید، آنها را از طریق فراخوان به اقدام کردن، به لینک خودتان هدایت می کنید تا بتوانند بیشتر در مورد کالای جدایی که در بیوی شماست، بداند.

اگر قیف فروش شما درست تنظیم شده باشد، بقیه ماجرا را مدیریت خواهد کرد.

باید برای کسانی که برای دید لینک شما وقت می گذارند و روی لینک کلیک می کنند یک جایزه در نظر بگیرد

باید ارزش فوق العاده ای را به مردم ارائه دهید

چند نکته رایج در زمان ایجاد بیو/ پروفایل

چهار خط حداکثر

۲٫ اطلاعات تماس را در پایین پروفایل / بیو قرار دهید

۳٫ عبارتی داشته باشید که به عکس اعتبار دهد

چهار خط حداکثر تعداد خطوط

بیو را در چهار خط یا کمتر حفظ کنید مگر این که واقعا مجبور باشید.

همیشه مطمئن شوید که اسم کالای در لینک با تبلیغات بیرون از صفحه تان که در صفحات پرطرفدار دیگر انجام می دهید، هماهنگ باشد.

اگر لینکی در بیوی خود دارید، باید با یک وبسایت کالا یا خدماتی که تبلیغ می کند، هماهنگ باشد.

تبلیغ یک دوره ویدیویی فقط برای کشیدن مردم به یک کتاب الکترونیکی، جریان ترافیک تان را می کشد.

مردم بعد از دیدن وب سایت شما هم می دانند چه چیزی می خواهند و خراب کردن این انتظار به برندتان آسیب خواهد زد و نرخ تبدیل های تان به فروش را به شکل قابل توجهی، کم خواهد کرد.

در ضمن، بیو / پروفایل باید با تبلیغات، هماهنگ باشد.

انطباق، در این قیف فروش به سبک اینستاگرامی، نکته کلیدی ست؛ مردم وقت و توجه کافی ندارند که بفهمند شما چه چیزی را تبلیغ می کنید و اگر شما این انطباق را رعایت نکرده باشید، خیلی راحت سراغ صفحه بعدی می روند.

طراحی در تبلیغ و وب سایت و قیف فروش باید هماهنگ باشد.

بعد از این که تبلیغ شما آماده شد، باید مطمئن شوید طراحی تبلیغ و پیام بازاریابی باهم هماهنگی دارند.

پیام رسانی (به عبارتی، متن فروش) و رنگ طرح باید به هم بیایند.

من بالاترین نرخ تبدیل به فروش را وقتی دیده ام که این دو مورد را در تبلیغات، بیو و وب سایت یا قیف فروشم هماهنگ کرده باشم

این یعنی وب سایت یا قیف فروش در صورتی که آغاز کننده بازاریابی تان باشند، باید کاملا بصری طراحی شوند (مطالب بیشتری در این مورد در این دوره آموزش اینستاگرام یاد خواهید گرفت).

آموزش نمایش ویدیو در وردپرس
>>

مردم به طراحی های با کیفیت عادت کرده اند و تصاویر ضعیف به شدت توی ذوق شان میزند؛ و به خصوص وقتی مستقیم از اینستاگرام بیایند که مملو از محتوای تصویری عالی ست.

نبود تصاویر واضح و شفاف به نرخ تبدیل پایین می انجامند.

در صورتی که هدف شما در اینستاگرام تعامل مردم در صفحه فرود سایتتان یا خرید کالاها و خدمات تان باشد، اگر صفحات وب را با تصاویر بی کیفیت یا نا واضح طراحی کنید، به شدت از نتایجی که به دست خواهید آورد، ناامید خواهید شد.

اطلاعات تماس را در پایین پروفایل / بیو قرار دهید

یک راه برای تماس مستقیم فالوئرها با خودتان در اختیارشان بگذارید.

این یک روش عالی برای برقراری روابط و فروش بلند مدت است.

اگر می خواهید از طریق ایمیل با شما تماس گرفته شود، ایمیل خود را در فهرست قرار دهید.

اگر می خواهید از طریق پیام مستقیم با شما تماس بگیرنده به فالوئرها خبر دهید.

خیلی از افراد تاثیرگذار اینستاگرام دوست دارند از طریق برنامه رایگان کیک (kik) ارتباط برقرار کنند، بنابراین شاید این هم گزینه ای برای شما باشد.

روش تماس با خودتان را برای بازدید کنندگان از صفحه ی اینستاگرام تان کاملا روشن کنید.

عبارتی داشته باشید که به عکس اعتبار بدهد

بعضی حساب های اینستاگرام، بسته به جایگاه (پست گذاری های مجدد دائمی) شاید در معرض نقض کپی رایت باشند.

اگر محتوای اینستاگرامی دیگران را پست می کنید، به شدت توصیه می کنم که عبارت استناد به همه مالکان یا عکاسان را در بالای پروفایل بیو بگذارید.

این کار از صفحه شما در برابر ممنوعیت های اینستاگرام محافظت خواهد کرد.

متوجه باشید که تمرکز کلی شما روی ساختن بیو / پروفایلی ساده و شفاف است که خواندن سریعش، راحت باشد.

برای رسیدن به این موضوع، از جدا کننده ها استفاده کنید.

جدا کننده ها نمایی حرفه ای و آراسته به صفحه شما می دهند.

علامتهایی مثل «|» می توانند چند بخش از اطلاعات را روی یک خط، از هم جدا کنند.

با این که داشتن بیو / پروفایلی ساختار یافته و سازمان یافته خوب است؛ ولی هدف، زیبا کردنش نیست.

هدف این است اگه تنظیماتی حداقلی داشته باشید که برای رسیدن به یگانه هدف کسب درآمد از کالا یا خدمات، طراحی شده باشد و این کالا و خدمات از طریق لینکی که در بیوی تان پست می کنید، قابل دسترس باشد؛ نه بیشتر و نه کمتر.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.