مقالات آموزشی

پیش از ارسال طرح خود به مشتری باید به چه مواردی توجه کنید

مفید بود؟
اغلب طراحان وب سایت، به صورت آزاد فعالیت می کنند و خود مدیر خود می باشند. همین امر باعث می شود که در اجرای فعالیت های خود بر مسائل بیشتری دقیق شوند.

اغلب طراحان وب سایت، به صورت آزاد فعالیت می کنند و خود مدیر خود می باشند. همین امر باعث می شود که در اجرای فعالیت های خود بر مسائل بیشتری دقیق شوند. بنابراین هر طراح وب سایتی پیش از ارسال طرح پیشنهادی خود به مشتری باید مواردی را که در ادامه ذکر می شود را در نظر داشته باشد.

  1. بر روی طرح خود Watermark یا علامت گذارید.

این روش می تواند بسیار مهم باشد. آیا تا به حال طرح هایی را دیده اید که نام طراح آن به صورت بزرگ و شفاف روی آن نوشته شده است؟ این امر باعث می شود که کسی قادر نباشد از طرح شما سوء استفاده کند. ما نمی گوییم که همه افراد مانند هم هستند، اما بهتر است که شما با به کار گیری این روش ریسک را به حداقل برسانید.

اعتماد به مشتری اهیمت زیادی دارد، اما شما باید به صورت یک فرد کاملاً حرفه ای در زمینه کاری خود فعالیت داشته باشید.

  1. از طراحی خود محافظت کنید.

این مرحله در ارتباط با مرحله اول است اما تفاوت هایی نیز با ان دارد. اگر شما یک قرارداد کلامی با مشتری قابل اعتماد خود داشته اید، باز هم بسیار اهمیت دارد که این توافق را به صورت کتبی در آورید و همه نکات را در آن ذکر کنید. هنگامی که حاضر هستید طراحی نهایی را برای شمتری ارسال کنید، او هم باید مبلغ پرداختی شما را آماده کرده باشد.

اما اگر در حال حاضر در حال انجام فعالیتی هستید که قرارداد کتبی برای آن ندارید، باید در طراحی خود از حق کپی استفاده کرده و نام خود را در پایین طراحی و در جای مناسب ذکر کنید. این امر باعث می شود که فرد دیگر نتواند از طراحی و زحمات شما سوء استفاده کند.

  1. نام فایل های خود را به صورت واضح مشخص کنید

در صورتی که شما می خواهید فایلی را برای مشتری ارسال کنید باید نام آن فایل کاملاً گویا باشد. می توانید از تاریخ ذخیره سازی فایل استفاده کنید، تا مشتری به درستی بداند که چه مراحلی در چه بازه های زمانی انجام گرفته است. از مخفف هایی که تنها در ذهن شما وجود دارد استفاده نکنید.

  1. مراحل کار را به صورت مداوم برای مشتری ارسال کنید

اطمینان حاصل کنید که در روند انجام طراحی مشتری خود را در جریان امور قرار می دهید. این امر باعث می شود که او بداند چه چیز به صورت کامل انجام شده، چه مسائلی باید ویرایش شود و چه مسائلی هنوز نیاز به کار دارد. همچنین باید مواردی را از مشتری خود می خواهید به صورت دائمی بیان کنید. اگر نیاز به اطلاعاتی دارید از او بخواهید تا در یک تاریخ مشخص این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.